Firma Berger Bau podpisała kontrakty na realizację dwóch strategicznych inwestycji mostowych w Polsce. Nowe mosty powstaną w miejscowościach Jugowice (na Dolnym Śląsku) oraz Kiełczewo (w Wielkopolsce). Ich łączna wartość przekracza 9,8 mln zł netto.
Nowe inwestycje mostowe w Jugowicach i Kiełczewie to odpowiedź na rosnące potrzeby komunikacyjne i modernizację istniejącej sieci drogowej.
Pierwszy projekt, realizowany na zlecenie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu, obejmuje budowę nowego mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 383 w miejscowości Jugowice, będącej częścią gminy Walim w powiecie wałbrzyskim. Kontrakt, zawarty 10 grudnia 2024 roku, opiewa na kwotę 3,5 mln zł netto, a czas realizacji wynosi 18 miesięcy.
– Zakres inwestycji obejmuje nie tylko rozbiórkę istniejącej konstrukcji i budowę nowego mostu nad potokiem Walimka, ale również modernizację układu drogowego. Przewidziana jest przebudowa skrzyżowania DW 383 z drogą powiatową nr 2876D, remont nawierzchni oraz budowa sieci kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego i sieci elektroenergetycznej oświetlenia drogowego, a także przebudowa sieci wodociągowej oraz gazowej – mówi Janusz Buhl, Dyrektor ds. Budownictwa Mostowego w Berger Bau.
Największym wyzwaniem tego projektu jest konieczność ciągłego utrzymania ruchu na kluczowym skrzyżowaniu dróg, co wymusza realizację mostu metodą połówkową. Dodatkową komplikacją jest nietypowy kształt nowego obiektu, który będzie miał zmienną szerokość – od 20 do 38 metrów. Dzięki tej inwestycji, Jugowice zyskają nowoczesną infrastrukturę dostosowaną do aktualnych wymagań nośności i bezpieczeństwa.
Druga inwestycja, warta 6,3 mln zł netto, dotyczy budowy mostu przez kanał kościański w Kiełczewie, znajdującym się w gminie Kościan w Wielkopolsce. Kontrakt został podpisany 21 marca 2025 roku, a jego zakres obejmuje nie tylko wzniesienie nowej przeprawy, ale również kompleksową modernizację infrastruktury drogowej.
– Nowy most będzie miał konstrukcję jednoprzęsłową, a jego nośność zapewnią prefabrykowane belki typu T zespolone warstwą nadbetonu. Całkowita szerokość przęsła wyniesie 13,38 m, a długość – 27,48 m. Obiekt zostanie posadowiony na żelbetowych przyczółkach osadzonych na palach – wyjaśnia Janusz Buhl, Dyrektor ds. Budownictwa Mostowego w Berger Bau.
Oprócz samej przeprawy, Berger Bau wykona rozbudowę ul. Polnej oraz budowę nowej drogi wewnętrznej prowadzącej do oczyszczalni ścieków. Łączna długość modernizowanych odcinków wynosi ponad 700 metrów, a zakres prac obejmuje nową nawierzchnię, odwodnienie, oświetlenie LED i przebudowę sieci kanalizacyjnej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.